Ця стаття охоплює найпоширеніші питання, які можуть виникнути під час початку роботи з системою управління Syrve. Після кожного питання наведено коротку відповідь та посилання на інші статті цього посібника, які містять детальну інформацію про конкретне завдання
Питання: Чи правильно касир здав виручку?
Відповідь: Перейдіть до розділу Роздрібні продажі → Касові зміни, щоб перевірити виручку за попередній день. Детальнішу інформацію див. у статті Прийняття касової зміни.
Питання: Скільки підозрілих видалень страв відбулося під час вчорашньої зміни?
Відповідь: Ви можете перевірити це в Журналі подій (пункт Роздрібні продажі) та звіті по чекам(Роздрібні продажі → Касові зміни). Детальніше див. статті Журнал подій та Звіт по чекам.
Питання: Де я можу дізнатися про середній чек за місяць?
Відповідь: Для цього виберіть Звіти → Звіт про середній чек. Детальніше див. статтю Звіт про середні чек.
Питання: Як дізнатися, хто з персоналу є найкращим продавцем?
Відповідь: Перевірте звіт Виторг за офіціантами. Щоб відкрити звіт, виберіть потрібну зміну в розділі Роздрібні продажі → Касові зміни, клацніть на ній правою кнопкою миші (або натисніть Дії) і виберіть Звіти → Виторг за офіціантами.
Питання: Як дізнатися, яка позиція в меню продається найкраще?
Відповідь: Виберіть Звіти → Звіт про продажі за період. Вкажіть діапазон дат, натисніть Оновити і відсортуйте за стовпцем Кількість. Детальніше див. статтю Звіт про продажі за період.
Питання: Як додати нову страву в систему?
Відповідь: Для цього відкрийте список номенклатури, додайте новий елемент і налаштуйте всі параметри на відповідних вкладках. Детальніше див. статтю Додавання елементу номенклатури.
Питання: Як додати новий товар?
Відповідь: Для цього відкрийте список номенклатури, додайте новий елемент і налаштуйте всі параметри на відповідних вкладках. Детальніше див. статтю Додавання елементу номенклатури.
Питання: Як додати модифікатор і додати його у страву?
Відповідь: Спочатку створіть модифікатор як новий елемент довідника номенклатури, а потім призначте цей модифікатор страві. Детальніше див. статті Додавання елементу номенклатури і Модифікатори.
Питання: Як організувати в системі продаж бізнес-ланчів?
Відповідь: Найзручніше бізнес-ланчі налаштовувати за допомогою обов'язкових групових модифікаторів. Детальніше див. у статті Комплексний обід.
Питання: Як ввести рецептуру страви (технологічну карту)?
Відповідь: Для цього призначена закладка Технологічні карти номенклатурної картки страви, див. статтю Технологічні карти.
Питання: Як встановити ціну на страву?
Відповідь: Ціну продажу страви можна задати на вкладці Основні властивості картки номенклатури або ж за допомогою наказу про зміну прейскуранта.
Питання: Як розрахувати харчову цінність?
Відповідь: Для цього необхідно задати харчову цінність всіх товарів, що входять до складу страви. А потім в картці страви на вкладці Харчова цінність задати спосіб її приготування і натиснути кнопку Розрахувати. Детальніше див. в статті Харчова цінність.
Питання: Навіщо потрібні накази про зміну прейскуранта?
Відповідь: Накази про зміну прейскуранта використовуються для призначення цін на реалізовану продукцію, включення та зняття з продажу страв і товарів. Їх застосування доцільне, якщо склад і ціни в прейскуранті змінюються досить часто і в великих обсягах. Детальніше див. Накази про зміну прейскуранта.
Питання: У нашій компанії ми тільки почали використовувати Syrve. Як ввести початковий залишок запасів?
Відповідь: Початкові залишки можуть бути введені прибутковою накладною або документом інвентаризації. Але для того, щоб у товарів і страв сформувалася собівартість, рекомендується вводити залишки прибутковою накладною.
Питання: При створенні номенклатури не вказали відразу ПДВ. Як тепер це зробити для вже створених страв?
Відповідь: Для початку вкажіть ПДВ за замовчуванням у налаштуваннях номенклатурної групи в полі Податкова категорія. Тепер за допомогою групової обробки призначте цю податкову категорію для всіх елементів у групі. А при створенні нового елемента номенклатури всередині групи ПДВ буде підставлятися автоматично.
Питання: Як ввести прибуткову накладну?
Відповідь: Процес введення в систему прибуткової накладної описаний у статті Прибуткова накладна.
Питання: Як передати товар з одного складу на інший?
Відповідь: Для цього призначений документ Внутрішнє переміщення.
Питання: Як списати продукти?
Відповідь: Списання продуктів зі складу може бути зареєстровано за допомогою складського документа Акт списання.
Питання: Як формується акт реалізації?
Відповідь: Акт реалізації формується автоматично на підставі даних про продажі, зареєстрованих у Syrve POS. Детальніше див. у статті Акт реалізації.
Питання: Сьогодні о 6 ранку ми провели інвентаризацію на кухні. Як правильно ввести її результати?
Відповідь: Створіть документ Інвентаризація на дату, що передує даті підрахунку залишків. Наприклад, якщо інвентаризація проводилася о 6 ранку 15 вересня, то у відповідному документі повинна бути вказана дата 14.09 і час 23:59. Детальніше про створення документа інвентаризації див. у статті Інвентаризація.
Питання: Як дізнатися, скільки товару зараз має бути на складі?
Відповідь: Для цього в Syrve Office виберіть пункт меню Звіти → Залишки на складах. Детальніше див. у статті Залишки на складах.
Питання: Я проводжу інвентаризацію двічі на місяць, 1-го і 15-го числа, до початку роботи закладу. Як мені дізнатися фактичну собівартість?
Відповідь: Якщо інвентаризація знімається до початку роботи закладу, то вона повинна бути введена попередньою датою (14-е, в даному прикладі) і часом 23:59. Потім слід відкрити звіт Розширена оборотно-сальдова відомість, вказавши період з 1-го по 14-е число, натиснути кнопку Оновити. Підсумкове значення по стовпцю Залишки на початок скласти з вартістю Приходу і відняти підсумкове значення по стовпцю Залишки на кінець.
До моменту побудови даного звіту повинні бути введені всі прибуткові накладні.
Питання: Що робити, якщо на складі утворилися від'ємні залишки?
Відповідь: Найбільш ймовірними причинами утворення від'ємних залишків є помилки заповнення технологічних карт, неправильне налаштування типів місць приготування страв або помилки оприбуткування товарів. Детальніше див. у статті Виправлення від'ємних залишків.
Питання: Як додати нового члена команди?
Відповідь: Вам потрібно зареєструвати його в системі, надати дозволи та встановити його облікові дані для доступу: номер картки та/або PIN-код (для Syrve POS) або ім'я користувача та пароль (для Syrve Office). Для отримання детальнішої інформації перегляньте статтю Реєстрація співробітників.
Питання: Як розрахувати зарплату персоналу?
Відповідь: Зарплата співробітникам може розраховуватися на підставі ставки оплати праці, заданої в його картці, ставки за робочу зміну, за фактично відпрацьований час, з урахуванням всіх штрафів, премій і виданих авансів. Детальніше див. розділ Співробітники.
Питання: Як налаштувати графік?
Відповідь: Щоб задати розклад роботи співробітників, виберіть пункт меню Співробітники → Розклад. Детальніше див. у статті Розклад.
Питання: Як дізнатися, хто запізнився?
Відповідь: Для того щоб система фіксувала запізнення співробітників на роботу, налаштуйте для них розклад. У разі запізнення співробітника в Журналі явки відповідна комірка буде виділена червоним кольором.
Питання: Як дізнатися про штрафи та премії співробітника?
Відповідь: Таку інформацію можна отримати зі звітів Нараховані штрафи та Нараховані премії.
Питання: Що робити, якщо співробітник забув відмітитися про прихід на роботу (вихід з роботи)?
Відповідь: Необхідно виконати цю операцію, як тільки з'явиться можливість, а потім відредагувати час присутності співробітника на роботі в Журналі явки.
Питання: Як враховувати харчування персоналу?
Відповідь: Якщо співробітники харчуються безкоштовно або за собівартістю страв, налаштуйте спеціальний тип оплати, відповідно до якого будуть списуватися такі страви. Як це зробити, див. у статті Без виручки. Якщо ж співробітникам харчування надається за ціною продажу страв, то використовуйте тип оплати В кредит і Персональний звіт.
Питання: Які параметри необхідно налаштувати на самому початку?
Відповідь: Щоб уникнути виправлення даних, будь ласка, вкажіть наступні параметри, коли починаєте використовувати Syrve:
Питання: Що робити, якщо ми почали працювати, а типи місць приготування були налаштовані неправильно
Відповідь: Необхідно відредагувати автоматично створені акти реалізації. Кожному складу списання повинен відповідати окремий документ. Наприклад, всі списання були зроблені з кухні, а потрібно було частину страв списати з бару. Скопіюйте акт реалізації по складу кухні, вкажіть в цьому документі склад списання бару і видаліть з документа страви, приготовані на кухні. Потім видаліть барні страви з акта реалізації по кухні. Детальніше див. Акт реалізації.