ABC і XYZ аналіз товарів — це ранжування товарів, які використовуються для приготування страв, за ступенем впливу на результат (ABC) і стабільністю цього результату (XYZ). В Syrve аналіз проводиться на основі кількості продажів, собівартості продажів і коефіцієнта варіації кількості продажів.
В ABC-аналізі за собівартістю та кількістю продажів товари можна віднести до таких груп:
- Група A — дуже важливі товари, лідери з продажу: 20% товарів дають 80% результату.
- Група B — товари середнього ступеня важливості: 15% позицій дають 15% результату.
- Група C — найменш важливі товари: 65% позицій — 5% результату.
У XYZ-аналізі товари ранжуються за коефіцієнтом варіації кількості продажів за групами:
- Група X — товари з найбільш стабільним обсягом продажів, їх коефіцієнт становить 0 — 10%.
- Група Y — товари з прогнозованими, але мінливими обсягами продажів, з коефіцієнтом 10 — 25%.
- Група Z — товари, що мають випадковий попит, з коефіцієнтом понад 25%.
У підсумку виходить комбінована оцінка товару за обома видами аналізу у вигляді позначення груп.
Як побудувати звіт
Щоб провести ABC/XYZ аналіз товарів:
- У головному меню виберіть пункт Звіти → ABC/XYZ аналіз товарів.
- Введіть період, за який потрібно провести аналіз.
- Для аналізу продажів по всьому підприємству в полі Склади виберіть пункт Вибрати все. Щоб провести аналіз по конкретних складах, в цьому ж полі поставте галочки навпроти потрібних пунктів.
- Виберіть Показники аналізу. За замовчуванням це Собівартість продажів, Кількість продажів, Коефіцієнт варіації кількості продажів. Можете прибрати непотрібні показники або вибрати інші. Показники з позначкою [інфо] відображаються в таблиці тільки для інформації і в розрахунках не беруть участі. Щоб їх побачити, встановіть галочку Налаштування → Показувати значення.
- Аналіз можна провести не тільки за окремими позиціями меню, але і за групами: категорією або номенклатурною групою. Для цього в полі Деталізація виберіть потрібний пункт.
- Для аналізу можна відібрати тільки певні товари за номенклатурною групою або категорією. Для цього в полях Групи та Категорії виберіть потрібні пункти.
- Налаштуйте розподіл товарів за групами ABC:
a. Натисніть кнопку у полі Розподіл груп в АВС-аналізі.
b. Введіть розмір групи А і В. Розмір групи С буде розраховано автоматично.
c. Натисніть кнопку ОК.

- Налаштуйте значення коефіцієнта варіації для розподілу товарів за групами XYZ:
a. Натисніть кнопку у полі Коефіцієнт варіації в XYZ-аналізі.
b. Введіть розмір групи X і Y. Розмір групи Z буде розраховано автоматично.
c. Натисніть кнопку ОК.

Натисніть кнопку Оновити.
В результаті сформується таблиця з товарами та їх групами розподілу за показниками.
Як переглянути розподіл за групами та побачити динаміку їх змін на графіку, описано в статті ABC та XYZ аналіз страв.

Додаткові показники
Кількість входжень — кількість страв, до складу яких входить товар.
Прибуток від основних страв — прибуток від усіх страв, в яких товар займає більше 5% від собівартості.