Швидке переміщення по статті:

Опис
- Звідки беруться поточні ціни
- Які продажі аналізуються
Аналіз прибутку
- Нові ціни на товари
- Ціни іншого постачальника
- Нові ціни на страви
- Нові ціни на товари та страви
Ви могли заощадити


Опис

За допомогою аналізу «що, коли» можна оцінити, як зміниться прибуток при зміні цін на товари та страви. Для аналізу використовується обсяг продажів за обраний період.

Зміна прибутку — це зміна собівартості товарів плюс зміна виручки від страв.

Зміна собівартості товарів розраховується за формулою: 
(Нова ціна * Кількість продажів за досліджуваний період) — Собівартість за досліджуваний період 

Якщо торговельне підприємство працює з виділенням ПДВ, то в розрахунках нова ціна використовується без ПДВ.

Зміна виручки від страв розраховується за формулою:
(Нова ціна − Поточна ціна) * Кількість продажів за досліджуваний період

На основі результатів звіту можна зробити висновок: чи варто змінювати постачальника, домовлятися про нові умови постачання, виводити страви з продажу або шукати інгредієнт на заміну.


Звідки беруться поточні ціни 

В аналізі «що, коли» нові ціни товарів порівнюються з поточними, за якими продукти вже закуплені. 

Джерелом поточних цін можуть бути:

  • Прайс-листи. Ціни завантажуються з прайс-листів постачальників, термін дії яких входить у зазначену кількість днів.
  • Прибуткові накладні. Якщо ви не ведете прайс-листи постачальників, як джерело використовуйте прибуткові накладні, зареєстровані в Syrve. У таблиці відображаються тільки мінімальні ціни товарів.
  • Прайс-листи та прибуткові накладні. Поєднує обидва попередні пункти.

Які продажі аналізуються 

Продажі аналізуються за обраний Період на основі наступних типів документів: автоматичні та ручні акти реалізації та видаткові накладні.

Для аналізу можна використовувати відразу всі перераховані документи або деякі з них виключити в полі Джерело даних.


Аналіз прибутку

Розглянемо докладніше, як проаналізувати зміну прибутку, якщо використовувати:

  • Нові ціни на товари
  • Ціни іншого постачальника
  • Нові ціни на страви
  • Нові ціни на товари та страви

Нові ціни на товари

Розглянемо випадок: постачальник, у якого ресторан постійно купує продукти, піднімає ціни.

Щоб дізнатися, як зміниться прибуток через зростання цін, і прийняти подальше рішення:

  1. Виберіть пункт Звіти Аналіз «що, коли».
  2. Вкажіть досліджуваний Період.
  3. Виберіть Джерело поточних цін і термін їх актуальності.
  4. У полі Джерело даних виберіть документи для аналізу продажів.
  5. Зніміть галочку Нові ціни та націнки страв. Залишиться галочка Нові ціни інгредієнтів
  6. Додайте до таблиці товари, на які зросли ціни. Виберіть їх окремо зі списку або вкажіть Торгову групу і натисніть кнопку Додати.
  7. Натисніть кнопку Оновити
    У таблиці заповняться колонки Поточний постачальник і Кількість продажів.
  8. У колонці Нова ціна введіть ціни на товари, які пропонує постачальник.
    Автоматично розрахуються Зміна собівартості по кожному товару і загальна Зміна прибутку


Ціни іншого постачальника

Розглянемо випадок: новий постачальник запропонував ресторану закуповувати продукти у нього. Деякі ціни в порівнянні з поточним постачальником нижчі, деякі — вищі. 

Щоб оцінити, чи варто закуповувати продукти у нового постачальника:

  1. Зареєструйте постачальника в Syrve і створіть для нього прайс-лист.
    Як це зробити, описано в статті Прайс-лист постачальника.
  2. Виберіть пункт Звіти Аналіз «що, коли».
  3. Вкажіть досліджуваний Період.
  4. Вкажіть Джерело поточних і мінімальних цін та термін їх актуальності.
  5. Виберіть нового постачальника в полі Застосувати ціни з прайс-листа і натисніть кнопку Застосувати. Заповниться колонка Нові ціни.
  6. Натисніть кнопку Оновити.
    Автоматично розрахуються Зміна собівартості по кожному товару і загальна Зміна прибутку.

Якщо нові ціни вважаються прийнятними, їх можна перенести до внутрішнього прайс-листа для контролю подальших поставок. Для цього:

  1. Виділіть у таблиці товари, які потрібно додати до прайс-листа.
  2. Клацніть правою кнопкою миші на виділених товарах і виберіть пункт Перенести у внутрішній прайс-лист. Він відкриється в окремій вкладці з доданими товарами. Якщо товар вже був у прайс-листі, його ціна оновиться. Якщо в системі ще не було внутрішнього прайс-листа, то сформується новий.
  3. Вкажіть Допустиме відхилення ціни, якщо воно має відрізнятися від значення за замовчуванням.
  4. Натисніть кнопку Зберегти та закрити.


Нові ціни на страви 

Щоб перевірити ефект від зміни цін на страви, що продаються:

  1. Виберіть пункт Звіти Аналіз «що, коли».
  2. Вкажіть досліджуваний Період.
  3. Виберіть Джерело поточних цін і термін їх актуальності.
  4. У полі Джерело даних виберіть документи для аналізу продажів.
  5. Зніміть галочку Нові ціни інгредієнтів. Залишиться галочка Нові ціни та націнки страв
  6. Додайте в таблицю страви. Виберіть їх окремо зі списку або вкажіть Торгову групу і натисніть кнопку Додати.
  7. Натисніть кнопку Оновити.
    У таблиці заповняться колонки Поточні та Кількість продажів.
  8. У колонці Нова ціна введіть ціни на страви, які хочете встановити в меню.
    Автоматично розрахуються Зміна виручки по кожній страві та загальна Зміна прибутку.

Аналогічно можна оцінити зміну прибутку через нову націнку на страву.


Нові ціни на товари та страви 

Розглянемо випадок: постачальник підвищує ціни на продукти. Це може призвести до зростання цін і на страви, які готуються з цих продуктів.

Щоб дізнатися, як одночасне зростання цих цін відіб'ється на прибутку:

  1. Виберіть пункт Звіти Аналіз «що, коли».
  2. Вкажіть досліджуваний Період.
  3. Виберіть Джерело поточних цін і термін їх актуальності.
  4. У полі Джерело даних виберіть документи для аналізу продажів.
  5. Повинні бути встановлені галочки Нові ціни та націнки страв і Нові ціни інгредієнтів
  6. Додайте товари.
  7. Щоб додати страви, при приготуванні яких використовуються вибрані продукти, в контекстному меню товару виберіть пункт Додати залежні страви в таблицю цін і націнок.
  8. Натисніть кнопку Оновити
  9. Введіть Нові ціни для товарів і страв. Автоматично розрахується загальна Зміна прибутку, а також зміна собівартості для товарів і зміна виручки для страв.


Ви могли заощадити

На вкладці Ви могли заощадити система розраховує, скільки заклад міг заощадити, якби в попередньому періоді перейшов на рекомендованих постачальників.

У базовому періоді система для кожного товару визначає постачальника, який пропонував найнижчу ціну, і запам'ятовує його як рекомендованого. Якщо цей постачальник все ще пропонує мінімальну ціну, то в досліджуваному періоді за нею розраховується передбачувана собівартість товару.

В результаті в таблиці наводяться товари, на яких можна було заощадити, а також порівнюються загальні фактичні витрати з передбачуваними за цінами рекомендацій від системи.