Опис
Округлення на користь гостя
Округлення ціни за одиницю товару на користь гостя
Надбавка за обслуговування
Приклад сервісного збору за обслуговування
- Як налаштувати
- Документи та звіти
Сервісний збір — правило обліку спеціальних знижок або надбавок: як розрахувати суму і за якими рахунками її провести. Як правило, такі знижки надаються на вимогу законодавства, а надбавки використовуються як оплата за обслуговування.
У зборі вказується знижка або надбавка і послуга, які повинні відповідати один одному. Якщо в замовлення додана знижка, то для послуги формується акт прийому послуги, для надбавки формується акт надання послуги. Рахунок з налаштувань збору підставляється в акт, і на ньому накопичуються суми збору. У коментарі до документа вказано, на якому терміналі і коли він сформований. Відредагувати акт можна після закриття касової зміни.
Довідник «Сервісний збір» містить кілька типів зборів: два збори для округлення створені автоматично і їх видалити не можна. Збір за надбавку за обслуговування додається вручну. Детальніше про кожен з них написано нижче.
У налаштуваннях будь-якого сервісного збору містяться поля:
Якщо в замовленні виявилося кілька зборів, то спочатку враховується надбавка за обслуговування, потім округлення ціни за одиницю товару, і в останню чергу округлення суми замовлення.
Пункт Роздрібні продажі → Сервісний збір доступний співробітникам з правами «Працювати з сервісним збором» (B_SCH) і «Робота з роздрібними продажами» (B_SALE).
Округлення на користь гостя — правила обліку копійок, які відкидаються при округленні вартості замовлення до цілого числа. Цей збір створюється автоматично, і його не можна видалити. Він використовується, коли встановлено галочку Округлювати вартість замовлення до цілого на користь гостя в Налаштуваннях валюти.
Сервісний збір «Округлення на користь гостя» має налаштування:

Округлення ціни за одиницю товару на користь гостя — правило обліку спеціальної знижки, яка надається, якщо при обчисленні підсумкової суми замовлення після застосування основних знижок або надбавок довелося округлити ціну за одиницю товару. Цей збір створюється автоматично, і його не можна видалити. Він використовується, коли встановлено галочку Округлення ціни за одиницю на користь гостя в Налаштуваннях валюти.
Розглянемо докладніше на прикладі. У замовлення додано три страви «Картопля» по 80 ₴, сума замовлення — 240 ₴. Застосовано сумарну знижку 25 ₴. У чеку потрібно вказати ціну одиниці товару з урахуванням застосованої знижки. Обчислюємо її як суму замовлення після знижки, поділену на кількість страв: 215 ₴ / 3 шт. = 71,6666... ₴. Щоб вказати її в чеку, ціну потрібно округлити на користь гостя до 71,66 ₴. Якщо знову помножити ціну страви на кількість, вийде сума замовлення, яка відрізняється від початкової: 71,66 ₴ × 3 шт. = 214,98 ₴. Різниця становить 2 копійки: 215 ₴ − 214,98 ₴ = 0,02 ₴. На цю суму потрібно зробити додаткову знижку, вона буде враховуватися за допомогою сервісного збору в акті прийому послуг.
Розгляньте наступні випадки використання.
| Без округлення ціни товару | З округленням ціни товару |
|---|---|
| Замовлення: 3 шт. × «Картопля» 80 ₴ = 240 ₴Знижка: 25 ₴Разом до оплати: 240 ₴ − 25 ₴ = 215 ₴ | Замовлення: 3 шт. × «Картопля» 80 ₴ = 240 ₴Знижка: 25 ₴Сума замовлення: 215 ₴Розраховуємо ціну одиниці товару: 215 / 3 = 71,6666...Округлюємо ціну на користь гостя: 71,66 ₴ Разом до оплати: 71,66 ₴ × 3 шт. = 214,98 ₴ Різниця з початковою ціною: 215 ₴ − 214,98 ₴ = 0,02 ₴На цю суму надається додаткова знижка |
Сервісний збір «Округлення ціни за одиницю на користь гостя» має налаштування:

Надбавка за обслуговування — правила обліку надбавки, коли її суму не потрібно враховувати при розрахунку ПДВ, включеного у вартість страв. Це залежить від податкового законодавства країни, тому збір для надбавки можна додати вручну.
Надбавка за обслуговування використовується, коли ПДВ включений у вартість страв і для його розрахунку не потрібно враховувати суму надбавки за обслуговування. Як правильно налаштувати цей збір, див. нижче в цій статті.
Налаштування сервісного збору за надбавку:

Розглянемо приклад використання сервісного збору, коли ПДВ включений у вартість страв і в розрахунку ПДВ плата за обслуговування не повинна враховуватися.
У ресторані використовується дві надбавки за обслуговування: 10%, 12,5%. Надбавка 12,5% додається автоматично. Якщо гість хоче платити менше, можна замінити її на 10%. Якщо гостю зовсім не сподобалося обслуговування, то надбавку можна видалити.
Для налаштування створимо дві надбавки з різними відсотками, дві послуги, рахунок для обліку сум надбавок і сервісний збір.






Створіть у довіднику номенклатури дві послуги
a. У довіднику номенклатури натисніть кнопку Додати.
b. Введіть Назву «Надбавка за обслуговування 12,5%».
c. Виберіть Тип номенклатури «Послуга». Ціну для послуги вказувати не потрібно.
d. Натисніть кнопку Зберегти та закрити.
e. Створіть таку ж послугу з назвою «Надбавка за обслуговування 10%».

Створіть рахунок для обліку надбавок за обслуговування
a. Виберіть у меню Фінанси → План рахунків і натисніть кнопку Новий рахунок.
b. У полі Тип виберіть «Доходи», введіть Назву «Надбавка за обслуговування».
c. У полі Є підрахунком виберіть рахунок «Торговий виторг».
d. Натисніть Зберегти.
Створіть Сервісний збір
a. Виберіть у меню Роздрібні продажі → Сервісний збір і натисніть кнопку Додати. Назва підставляється автоматично.
b. Виберіть рахунок «Надбавка за обслуговування», який щойно створили.
c. У першому рядку таблиці виберіть надбавку «12,5%» і послугу «12,5%».
d. У другому рядку — надбавку «10%» і послугу «10%». У Syrve POS надбавки будуть взаємопов'язані: поки в замовлення додана надбавка 12,5%, надбавка 10% недоступна, і навпаки.
e. Натисніть Зберегти.
Сервісний збір за обслуговування буде автоматично додаватися до замовлення. Як його змінити або видалити, див. у статті Знижки та надбавки
Після закриття замовлення з надбавкою за обслуговування автоматично створюється акт надання послуг. Рахунок виручки використовується з налаштувань збору — «Надбавка за обслуговування», який ми створювали.
Переглянути надбавки можна в OLAP-звіті з продажу.