Оформлення прибуткової накладної
Розбіжність за кількістю
Введення товару за назвою або кодом у постачальника
Включення послуги в ціну товару
Контроль цін у прибутковій накладній
Формування акта списання або зворотної накладної на різницю за кількістю
Щоб зареєструвати надходження товару на склад:

Виходячи з даних нового надходження, може знадобитися зміна прейскуранта: додавання нових позицій або зміна відпускних цін. Для цього виділіть необхідні позиції в прибутковій накладній і виберіть Дії → Переоцінка.
Сформується наказ про зміну прейскуранта для цих позицій на дату, наступну за поточним днем. У ньому ви можете застосувати механізми автоматичного розрахунку нових відпускних цін, див. Накази про зміну прейскуранта.
Відповідно до норм законодавства на всі товари, що закуповуються у постачальників, повинен бути в наявності відповідний сертифікат якості. Такі документи можуть зберігатися в системі і вводяться при реєстрації товару як елемента номенклатури (на вкладці Зображення). Згодом документ, що засвідчує якість товару, придбаного у постачальника, може бути роздрукований з форми накладної на даний товар. Для цього необхідно у вікні накладної натиснути кнопку Дії та вибрати пункт Сертифікати. Відкриється вікно, в якому необхідно вказати номери сертифіката відповідності та санітарно-епідеміологічного висновку і натиснути кнопку Звіт. З вікна попереднього перегляду сформованого сертифіката якості можна виконати його друк.
Збережену прибуткову накладну ви можете оплатити. Для цього в меню Дії виберіть пункт Оплатити. Далі дотримуйтесь інструкцій, описаних у статті Заборгованість перед контрагентами.
З прибуткової накладної також можна роздрукувати інші документи. Для цього натисніть Дії і виберіть опцію Друкувати.
При виборі пункту контекстного меню Звіти відкривається вікно попереднього перегляду звіту, звідки може бути виконаний його друк; Друк – відкривається стандартне вікно виведення на принтер.
З контекстного меню накладної можна отримати звіти Рух товару, а також Звіт про входження товару в страву. Рух товару показано тільки по тих складах, які були вказані в вихідному документі.
Кількість товару, зазначена в документах від постачальника, може відрізнятися від отриманої фактично. Якщо немає можливості відрегулювати розбіжності в момент приймання, до обліку приймаються дані згідно з оригіналом документа. Але відхилення за кількістю, договірною ціною та невідповідністю позицій (привезли інший товар) необхідно зафіксувати в системі з метою подальшого вирішення спірних питань.
Саме для таких випадків призначені дві колонки для введення кількості: У тарі та Фактична кількість. Якщо значення в цих колонках не рівні, то вони будуть виділені рожевим кольором, а при наведенні на них вказівника миші буде виводитися підказка із зазначенням різниці в кількості.
Після проведення документа до обліку буде прийнято кількість, зазначену в колонці В тарі, але документ, в якому зафіксовано розбіжність, буде позначений значком
у загальному списку документів. Надалі на різницю за кількістю можуть бути зареєстровані акти списання або зворотні накладні.
Якщо в накладній фактична кількість перевищує кількість товару в тарі, то такі позиції також виділяються кольором. У попереджувальному повідомленні такі розбіжності показані зі знаком «мінус».
Таким же значком позначаються і видаткові накладні, що є частиною внутрішнього переміщення, у разі якщо у відповідній прибутковій накладній було зареєстровано розбіжність за кількістю. У документі показується інформація про кількість товару, прийнятого за фактом.
Ввести найменування товару, що надходить, можна двома способами: за назвою, під якою товар зареєстрований у довіднику номенклатури (у колонці Найменування товару у нас) або за назвою, під якою товар проходить за документами постачальника (у колонці Найменування товару у постачальника).
Щоб у накладній відображалися поля Код у постачальника та Найменування товару у постачальника, у налаштуваннях торговельного підприємства на вкладці Налаштування обліку встановіть галочку Використовувати товари у постачальника.
Якщо відповідність між товарами задана, то в полі Найменування товару у постачальника для вибору доступні як товари з довідника номенклатури, так і товари постачальника, зазначеного в накладній в полі Постачальник. Повний список товарів постачальника відображається в довіднику Зовнішні товари.
При виборі зовнішнього товару автоматично підставляється відповідний товар «у нас», надходження якого реєструється в накладній.
Якщо при прийомі товару за його найменуванням у постачальника не потрібно контролювати ціни, то в прайс-листі встановіть відповідність «товар у нас» — «товар у постачальника» і в полі Дія при відхиленні ціни виберіть дію «Не попереджати».
Залежно від облікової політики підприємства витрати на доставку товарів та інші додаткові послуги обліковуються на окремій статті витрат або включаються до вартості придбаних продуктів.
Вартість послуги розподіляється пропорційно за товарами накладної і розраховується виходячи з вартості або кількості товарів. В результаті в колонці Доп. витрати навпроти кожного товару з'являється сума, на яку збільшиться їх собівартість при формуванні проводки надходження на склад, а загальна сума накладної залишається колишньою.
Якщо на підприємстві ПДВ виділяється на окремому рахунку, то розподіл послуг розраховується за вартістю товарів без ПДВ і окремо за сумою самого ПДВ.
Щоб включити вартість послуг у собівартість товарів:
Щоб кожного разу при створенні накладної не вибирати алгоритм розподілу, налаштуйте його за замовчуванням на вкладці Налаштування обліку в налаштуваннях торгового підприємства. Додаткові витрати автоматично будуть розраховуватися за цим алгоритмом, а в меню Дії навпроти нього буде встановлено галочку.

У разі, якщо для даного постачальника налаштований прайс-лист на товари, що закуповуються у нього, то вартість одиниці даного товару підставляється автоматично.
Якщо ж в результаті введення даних нової поставки ціна змінюється і вийде за межі допустимих меж, заданих у прайс-листі, то комірка буде підсвічена рожевим кольором, а при наведенні на неї покажчика миші буде виведена підказка з описом причини.
У разі, якщо заборонено проводити такі накладні, і у вас немає спеціального права, то документ з надходженням товарів за неприпустимими цінами зберегти з проведенням буде неможливо.
Накладні, в яких є розбіжності з прайс-листом, позначені значком
у списку накладних.
При необхідності ви можете контролювати ціни, і при цьому не вести довідник «зовнішніх товарів». Для цього в прайс-листі потрібно задати відповідність «товар у нас» – «товар у нас» і вибрати дію «Попереджати» або «Забороняти проведення».
На підставі накладної, в якій зафіксовані розбіжності за фактом приймання товару, ви можете сформувати акт списання або зворотну накладну на виявлену різницю. Для цього відкрийте документ із значком
, натисніть кнопку Дії та виберіть потрібний пункт. До нього потраплять усі позиції накладної з розбіжностями.
У накладній позиції з розбіжностями виділені рожевим кольором (поля з кількістю), а при наведенні на них покажчика миші виводиться підказка із зазначенням різниці в кількості. Кількість зі знаком «мінус» означає розбіжність у більшу сторону (фактична кількість більша за кількість товару в тарі). За такими розбіжностями акти списання та зворотні накладні не формуються.