Зміна визначає початок і закінчення робочого дня співробітника, а також деякі параметри оплати, наприклад, поправочний коефіцієнт і фіксовану ставку.

Типові зміни створюються і налаштовуються в довіднику Типи змін, а потім призначаються співробітникам в розділі СпівробітникиРозклад.

Щоб створити (або налаштувати готову) зміну:

  1. Перейдіть до довідника Співробітники Типи змін і натисніть кнопку Додати. Або двічі клацніть на готовій зміні в списку.
  2. Введіть повну та скорочену (3-4 символи) назву зміни та виберіть колір, яким буде позначатися цей тип зміни в розкладі.
  3. Вкажіть межі зміни – час її початку та закінчення. Тривалість зміни буде розрахована автоматично. Якщо зміна триває більше доби, встановіть галочку Більше доби для правильного розрахунку тривалості.
  4. Тільки для роботи за розкладом: можна задати тривалість неоплачуваного часу (наприклад, обіду), який буде віднятий від явки. При нарахуванні автоматичних штрафів неоплачуваний час не враховується.

    Наприклад: Відповідно до розпорядку закладу, співробітники повинні приходити за півгодини до початку роботи, а на обід відводиться одна година. У цьому випадку в полі Тривалість необхідно ввести 1 годину 30 хв. Якщо співробітнику (з погодинною оплатою 200 грн./год) призначена зміна з 10:00 до 18:00, а він прийшов о 10:30 і пішов о 18:00 (тривалість явки: 18:00 − 10:30 = 7:30), то йому буде нараховано штраф за запізнення на 30 хвилин і погодинна оплата буде розрахована за 6 годин (7:30 − 1:30). Ця інформація відобразиться на особистій сторінці співробітника в Syrve POS – погодинна оплата: 6 год × 200 грн./год = 1200 грн.

  5. Для понаднормових змін, наприклад, незапланована робота у вихідні, встановіть галочку Переробка.

    У розрахунку заробітної плати для співробітників з фіксованим окладом зміни з ознакою «Переробка» не беруть участі. Оплата за такі зміни буде нараховуватися понад оклад.
  6. Тільки для роботи за розкладом: щоб оплата за зміну розраховувалася за певною ставкою, а не за тарифом, зазначеним у картці співробітника, поставте галочку Використовувати фіксовану ставку за зміну і задайте значення ставки.
    Ставку можна задавати за зміну або за годину, для цього служить розгортається список зі значеннями грн. і грн./год. (грн./рік.) Щоб до фіксованої ставки не застосовувалися штрафи, встановіть однойменну галочку.
    При призначенні фіксованої ставки за зміну сума ставки повністю зараховується співробітнику, якщо його явка перетинається із заданими межами зміни.
  7. При необхідності вкажіть посаду, для якої буде використовуватися даний тип зміни. Для вибору посади встановіть галочку Використовувати зміну тільки для однієї посади. У цьому випадку дана зміна буде доступна для призначення в розкладі тільки тим співробітникам, які працюють на обраній посаді.
  8. Щоб розрахувати оплату за зміну з урахуванням поправочного коефіцієнта, встановіть галочку Використовувати тип явки за замовчуванням і виберіть потрібний коефіцієнт зі списку. Коефіцієнти можна задавати в довіднику Співробітники → Типи явки.

    Наприклад: Для нічної зміни задана явка в нічні години з коефіцієнтом 1,2. Співробітник з погодинною оплатою 200 грн./год відпрацював таку зміну, йому зараховано 6 годин оплачуваного часу. У цьому випадку буде розрахована погодинна оплата: (6 год × 200 грн./год) × 1,2 = 1440 грн.
  9. Збережіть зроблені зміни.

Оплата працівника за призначену зміну розраховується наступним чином.

Якщо графік роботи «за розкладом»:

Тривалість явки (скільки годин зараховано) за вирахуванням неоплачуваного часу множиться на ставку і на поправочний коефіцієнт, заданий для явки.

Якщо графік роботи «оклад»:

Тривалість зміни (повністю незалежно від тривалості зареєстрованої явки) за вирахуванням неоплачуваного часу множиться на ставку і на поправочний коефіцієнт, заданий для явки.

Ставка – це або погодинний тариф, зазначений у картці співробітника, або фіксована ставка за зміну, якщо вона задана.

Коефіцієнт коригування до ставки задається в налаштуваннях типу явки.

Явка співробітника реєструється автоматично при відкритті зміни в Syrve POS, а може бути зареєстрована вручну менеджером. Різні види неробочих годин, що мають статус «Неявка», можуть реєструватися в журналі явки автоматично при призначенні такої зміни в розкладі.

Якщо у співробітника зафіксовано кілька явок за зміну, то ці явки автоматично будуть об'єднані в одну, тривалість якої складається з перетинів всіх явок з даною зміною. У цьому випадку при розрахунку заробітної плати буде врахована тривалість об'єднаної явки за вирахуванням неоплачуваного часу.

Автоматичне створення неробочих явок зі статусом «Неявка» буде виконуватися тільки, якщо в налаштуваннях обліку робочого часу в полі Автоматично створювати пов'язану явку вибрано значення «Завжди».