Усі ресторани прагнуть до оптимального та збалансованого меню. Щоб цього досягти, потрібно аналізувати продажі страв за допомогою звітів і спеціальних методик. Система Syrve допомагає рестораторам і робить це самостійно. На основі результатів аналізу вона пропонує рішення: стимулювати продаж страви, видалити її з меню, знизити собівартість або ціну, змінити постачальника інгредієнтів.
Для формування рекомендацій використовується кілька методик: «Касавани-Сміта», «Павесіка», «ABC-аналіз», «Аналіз динаміки та спеціальні розрахунки».
«Комплексний аналіз» і «Комплексний аналіз з винятками» поєднують в собі попередні методики, що дозволяє давати більш точні рекомендації.
Щоб провести аналіз меню та отримати рекомендації:

Щоб залишити тільки страви з цікавими рекомендаціями, використовуйте фільтри над таблицею.
Нижче кожна методика аналізу описана детальніше.
Аналіз динаміки цін і спеціальні розрахунки проводяться одночасно з іншими методиками. Система аналізує зміну цін, кількість продажів і виручку в порівнянні з минулим періодом. З її допомогою можна виявити причину зростання собівартості страв і визначити більш вигідного постачальника.
Рекомендації пропонуються в таких випадках:
| Рекомендація | Причина |
|---|---|
| Змінити постачальника | Закупівля за нижчою ціною в іншого постачальника може заощадити понад 5% від собівартості страви. |
| Знизити собівартість | Середня ціна закупівлі зросла в досліджуваному періоді порівняно з базовим. Якщо на основі інших методик отримано рекомендацію «Знизити собівартість», то відображається перелік інгредієнтів страви, зростання цін на які призвело до збільшення собівартості страви на 5% і більше. |
| Знизити ціну | Ціна в порівнянні з минулим періодом зросла на 5% і більше, а виручка впала на 10% і більше. |
За методикою Касавани-Сміта кількість продажів і прибуток від однієї страви порівнюються із середніми значеннями. За результатами цього порівняння страви розподіляються по чотирьох групах. Залежно від групи, до якої потрапила страва, система пропонує, що з нею можна зробити. У таблиці наведено рекомендації для кожної групи страв.
| Рекомендація | Причина |
|---|---|
| Знизити собівартість | Високий обсяг продажів, низький прибуток від продажу однієї порції страви |
| Стимулювати продажі | Низька кількість продажів, але високий прибуток від продажу однієї порції страви |
| Прибрати з меню | Низька кількість продажів і низький прибуток від продажу однієї порції страви |
Для страв, які мають високий обсяг продажів і високий прибуток, система не пропонує рекомендацій.
Візуальний розподіл страв за групами та рекомендації на графіку:

Позначення на графіку:
За методикою Павесіка розглядається співвідношення зваженого маржинального прибутку кожної страви до фудкосту. Вони порівнюються із середніми значеннями і залежно від цього страви також поділяються на чотири групи.
В результаті найкращими будуть страви з низькою собівартістю і високим зваженим маржинальним прибутком. Для таких страв Syrve не пропонує рекомендацій.
Рекомендації для інших груп наведені в таблиці.
| Рекомендація | Причина |
|---|---|
| Знизити собівартість | Високий фудкост, високий прибуток |
| Стимулювати продажі | Низька собівартість, низький прибуток |
| Прибрати з меню | Висока собівартість, низький прибуток |
Розподіл страв добре видно на графіку.

Позначення на графіку:
Страви ранжуються за групами на основі показників: кількість продажів, виручка, маржа. Детально про ABC-аналіз описано в статті ABC і XYZ аналіз страв.
Рекомендації залежать від поєднання груп.
| Рекомендація | Групи |
|---|---|
| Знизити собівартість | AAB, AAC, ABB, ABC, BAC |
| Стимулювати продажі | BAA, BAB, BBA, BCA, CCA, CAB, CBA, CBB, CCA, CCB |
| Прибрати з меню | CCC |
Комплексний аналіз базується на використанні трьох попередніх методик: Касавани-Сміта, Павесіка та ABC-аналізу. Загальний сенс полягає в наступному: якщо за двома методиками виходить одна і та ж рекомендація, то вона вважається підсумковою за результатами комплексного аналізу. В результаті комплексного аналізу менше страв отримують рекомендації, але з більшою точністю.
У таблиці наведено підсумкову рекомендацію щодо комплексного аналізу.
| Рекомендація | Коментар |
|---|---|
| Знизити собівартість | Всі або будь-які дві методики рекомендують «Знизити собівартість». |
| Стимулювати продажі | Всі або будь-які дві методики рекомендують «Стимулювати продажі». |
| Прибрати з меню | Кількість продажів страви за тиждень у рамках періоду менше одиниці, і частка прибутку від продажів цієї страви менше 0,1%. |
Цей вид аналізу аналогічний простому комплексному аналізу — результат вкладається їх результатів трьох методик. Але для цього аналізу за методиками Касавани-Сміта і Павесіка відбирається тільки 25% від загальної кількості страв з найбільш яскравими властивостями групи.
Для прикладу наведено принцип відбору страв для аналізу за методикою Касавани-Сміта.




Аналогічно проводиться аналіз за методикою Павесіка.
В результаті в аналізі бере участь ще менше страв у порівнянні з Комплексним аналізом. А рекомендації виходять точнішими, оскільки вони даються тільки для страв з найбільш яскраво вираженими властивостями груп Касавани-Сміта і Павесіка.