Швидке переміщення по статті:
Оплата документа
Коли в накладній вказується відповідальний співробітник підприємства, це означає, що він розрахувався з постачальником за поставку. Вартість товару враховується на рахунку цього співробітника.
Якщо розрахунок з постачальниками ведеться не «за фактом», то вартість поставлених товарів накопичується на рахунку «Заборгованість перед постачальниками» і факт їх оплати потрібно зареєструвати в системі.
Щоб перевірити, кому і які документи потрібно оплатити:
- Виберіть пункт меню Фінанси → Заборгованість перед контрагентами.
- У полях За період, з і по вкажіть період, за який потрібно вивести список документів.
- Якщо хочете побачити борг перед конкретним постачальником, виберіть його в полі Контрагент.
- Натисніть кнопку Оновити.
Залежно від терміну оплати документи виділяються кольором:
- Чорним – неоплачені документи, за якими є заборгованість.
- Червоним – термін оплати закінчився.
- Синім – термін оплати закінчується в найближчі сім днів.
- Зеленим – документ повністю оплачений.
- Жирним – за документом зареєстрована переплата.
Для відображення повністю оплачених документів встановіть галочку показувати оплачені.

У стовпцях наводиться така інформація про документи:
- Дата – дата і час складання документа.
- Дата оплати – фактична дата, коли зареєстрована оплата документа. У самому документі дату оплати потрібно вказати вручну.
Вказана в документі вручну дата перезаписує дату у вікні Заборгованості перед контрагентами. Наприклад, накладну оплатили 1 березня, а в документі вказали 2 березня. Тоді у вікні заборгованості перед контрагентами дата оплати теж буде 2 березня.
- Термін оплати – запланована дата оплати документа. Вказується при створенні документа на вкладці Доставка та оплата.
- № документа – номер документа.
- Тип документа – тип документа, за яким утворилася заборгованість перед контрагентом.
- Контрагент – постачальник.
- Сума – сума за документом.
- Оплатити – галочкою відзначаються документи для оплати.
- Сплачено – сума вже зареєстрованої оплати за документом.
- Залишилося сплатити – сума заборгованості, що залишилася за документом.
- Склад – склад з документа.
- Вхідний номер – номер накладної у постачальника.
- Рахунок-фактура – номер рахунку-фактури.
- У т.ч. ПДВ – сума ПДВ з документа.
- Коментар – додаткова інформація про документ.
З контекстного меню списку документів можна відкрити документ для перегляду та редагування, для цього двічі клацніть по рядку або виберіть пункт контекстного меню Показати документ.
Оплата документа
Щоб оплатити один або декілька документів:
- Позначте документи галочками в колонці Оплатити. Сума для оплати за виділеними позиціями відобразиться в рядку Разом цієї колонки.
- Натисніть кнопку Оплатити вибрані документи.
- Виберіть Рахунок, з якого будуть списані кошти для оплати документів. За замовчуванням це «Грошові кошти, банк».
- Вкажіть статтю Cash Flow. За замовчуванням це «Оплата накладних».
- Щоб для оплачених документів сформувати Видатковий касовий ордер або зведений звіт, виберіть пункт Роздрукувати РКО для кожного документа або Роздрукувати зведений РКО.
- Стовпець Сума заповнюється автоматично за повною вартістю документа. Щоб оплатити документ тільки частково, вкажіть суму вручну.
- Натисніть кнопку Оплатити.

Після натискання кнопки Оплатити вибрані документи зникнуть зі списку неоплачених, заборгованість перед постачальниками зменшиться. Її можна дізнатися у вікні Контрагенти → Баланс за постачальниками.